Kdy pořídit CRM systém
CRM systém umožní neziskovce pozorně a laskavě pečovat o vztahy s velkým počtem lidí, efektivní fundraising, profesionální prezentace a pokročilé grafy.
Teplo lidského kontaktu vs. aplikace CRM
Fundraiser dobře spí, když ví, že je o dárce dobře postaráno. Dokud se neziskovka pohybuje v desítkách dárců, dá se to zvládnout díky osobnímu šarmu a excelu. Jak si ale zachovat zájem a laskavý přístup, když se řady příznivců rozrostou? Když přibydou dobrovolníci, o něž je třeba pečovat? Když kolegové potřebují přístup ke kontaktům a datům? Pečlivá osoba je v tu chvíli zahlcena. A dosavadní nástroje kradou náš čas, místo aby ho šetřily. Vzpomínáte na rajské období začátku, kdy vám stačil notýsek a většinu času jste trávili mezi lidmi…
Tak obvykle vzniká averze k programům a sezení u počítače. Problém ale leží ve volbě nástroje. I před obrazovkou platí, že nástroj dělá mistra. Například CRM systém Salesforce vám na jedno kliknutí ukáže celou historii vaší komunikace včetně dárcovské historie či poznámek, které minule udělal váš kolega. Vy se okamžitě dostanete „do obrazu“ a můžete navázat tam, kde jste vy nebo kolega minule skončili. Aplikace data nejen ukládá, ale i ukazuje, co potřebujete. Nabízí profesionální e-mailové šablony, infografiky pro dárce a spoustu dalších možností.
Čas pro CRM systém?
Dočetli jste až sem? Tak to asi o CRM systému vážně uvažujete. Pročtěte si tedy následující výpovědi. Pokud alespoň na třetinu z nich odpovíte kladně, nastal čas na CRM systém i u vás:
- Máte špatný pocit v komunikaci s klienty, protože si už nepamatujete, kdy jste s nimi mluvili naposledy, který váš e-mail četli nebo na kterou kampaň reagovali.
- Nevíte, kolik respondentů reaguje na vaše e-mailové či jiné kampaně a kolik z nich se stalo dárci nebo se jinak zapojilo do spolupráce s vaší neziskovkou.
- Dárci moc nereagují na e-mailové kampaně. Zdá se, že o nich nemáme dost informací nebo jsme špatně segmentovali skupiny.
- Chcete lépe porozumět svým dárcům a dobrovolníkům.
- Už jste si několikrát všimli, že jste přišli o kontakt nebo příležitost, protože “se zapomnělo” nebo prostě nikdo neměl čas, aby kontakt rozvíjel.
- Správa kontaktů, darů a e-mailové komunikace zabere příliš času. Raději byste ho investovali jinam.
- Hodilo by se vám propojení e-mailingu s šablonami profesionálního vzhledu nebo potřebujete infografiky pro dárce.
- Několikrát se stalo, že dva lidé dělali na stejné věci, zatímco na jinou se zapomnělo.
- Chcete z vašich záznamů dostat jasná data, popřípadě grafy, jenže z excelu je to příliš složité.
- Pracujete v týmu a potřebujete vědět, kdo na čem dělá a jak je věc daleko.
- Chcete jednu jedinou aplikaci, kde se o klientovi dozvíte vše – kontakty, historii komunikace, formy spolupráce, detaily dárcovství, a která vám naznačí, jakým směrem jít dál.
Dárce v centru zájmu
CRM Salesforce bezplatně vyzkoušejte nebo koukněte na některý tutorial. Ostatně prvních deset licencí získáte zdarma. Systém je modulový. To znamená, že se každému sestaví na míru podle toho, co právě potřebuje. S tím rádi pomohou IT dobrovolníci z CRM pro neziskovky.
CRM technologie automatizuje procesy a pracovní toky, pomáhá organizovat a interpretovat data a podpoří vaši neziskovku v efektivnějším zapojení dárců, dobrovolníků, ale i pracovního týmu. Spoustu mechanické práce udělá za vás. A vy se můžete soustředit na lidi a rozpomenout se na to, proč jste vlastně tady. Pro větší neziskovku není CRM volitelný doplněk kanceláře, ale nutný nástroj. Umožní vám totiž věnovat se tomu podstatnému.