Svátek zamilovaných a fundraising

Svátek zamilovaných a vy sedíte u CRM Salesforce… Někdo se těší na večerní romantickou procházku. Jiný má pro svátek shovívavý úsměv. Ať jste na té či oné straně, nechte se unést a Valentýn osvěží váš fundraisingový plán. A kdoví, třeba přinese i další dárce, spřízněné duše a dobrovolníky. Pojďme si pohrát s myšlenkou fundraisingového Valentýna.

Jak na to

Rozmyslete si, co nejlépe pasuje k poslání vaší neziskovky: nabídnout něco konkrétního pro zamilované, volně se inspirovat nebo využít Valentýn jako negativ pro vaše vlastní téma.

Valentýnská pozvánka

Máte zajímavý provoz? Nabídněte valentýnskou vstupenku svým podporovatelům nebo třeba i veřejnosti. Akci můžete pojmout i jako den otevřených dveří, který doprovodíte komentovanou prohlídkou či představením vaší práce. Tento víkend přišla s podobnou nabídkou ZOO Praha. Máte-li větší kapacitu, můžete nabídnout navazující aktivity.

Pošli to dál

I když se svátek zaměřuje na intimní vztah dvou lidí, vy ho můžete pojmout obecněji, třeba jako den skutků laskavého srdce. S dobrovolníky připravte aktivitu, která podpoří někoho, kdo to nemá lehké. Ideální příležitost se vám naskýtá, pokud podobnou věc už děláte. Tak svátku využila loni Valentýnka Armády spásy. Proč ale nenabídnout jednorázovou akci, pokud se objeví dobrý nápad? Co třeba finanční sbírka pro stacionář, zajištění prostoru, kde mohou lidé zasadit svůj strom lásky, balíčky z potravinové banky pro potřebné,…

Neoplýváte-li dobrovolníky, vytvořte čistě finanční či materiální příležitost pro dárce, nebo nabídněte dobrovolnický závazek na oblíbeném projektu.  

Nabídněte své výrobky

Pokud máte ve vašem portfoliu předměty vlastní výroby, limitovaná valentýnská edice by neměla být problém. Tematické výrobky pak jen nabídnete na e-shopu nebo svým podporovatelům. Můžete samozřejmě také nechat vyrobit třeba vtipná trička s tematikou lásky, jejichž nákupem dárci podpoří vaše poslání.

Vizuál se nemusí týkat jen zamilovaných. Mnozí právě v době Valentýna ocení legraci nebo odkaz na jiné lásky, třeba zvířecí mazlíčky. Kupříkladu neziskovka Pohoda-help nabízí párové hrnky, které si člověk rád koupí sám, s kamarádem i jako pozornost pro milovaný protějšek.

Valentýn jako negativ pro vaše téma

Svátek vás spíš provokuje? Třeba vás vaše emoce přivede k bezvadnému nápadu, jak svátek využít pro vaše poslání. Podobně nejspíš vznikl Týden manželství, který v kontrastu k zamilovanosti propaguje stabilní láskyplné vztahy. 

Pošlete newsletter

Láska není jen pro zamilované. Vášeň se týká i toho, v čem vaše neziskovka podniká. Napište dárcům tematický newsletter, v němž se rozepíšete o tom, proč vaše neziskovka dělá právě to, co dělá, a třeba i vaše sny na cestě za vaší vizí. 

Inspirujte se

I když má u nás Valentýn dvojakou pověst, i v našich vodách najdete inspiraci. A pokud vám to nestačí, projděte si nápady ze zahraničí. Určitě vás osloví něco, co zakonvenuje s vašimi cíli.

Valentýn je příjemné zpestření zimní nepohody, tak proč ho nevyužít i v neziskovce.