Profesionální fundrasing pro ADRA
ADRA si vybrala CRM Salesforce, protože umí fundrasing přátelský lidem. Neziskovka pomáhá v krizích a díky CRM systému to zvládá vlídně a profesionálně.
ADRA: člověk na prvním místě
Jak si uchovat osobní přístup k druhým a profesionalitu při pestrém portfoliu aktivit? CRM systém pro neziskovku, jejímž posláním je pomáhat lidem.
I když se v terénu odehrává krize, zázemí musí rozhodovat v klidu a pracovat profesionálně. CRM systém pro neziskovku, která pracuje s lidmi v nouzové situaci, je velkou výzvou.
ADRA Česká republika dělá spoustu věcí. Dokáže rychle a pružně nabízet pomoc při humanitárních katastrofách, pomáhá lidem v rozvojových zemích, propojuje dobrovolníky s potřebnými. Organizuje programy na podporu znevýhodněných skupin ve společnosti, ale i globální rozvojové vzdělávání.
ADRA rozhodně nemá minimalistický záběr. Přitom se drží hodnot, jako je vnímavost, respekt, profesionalita, otevřenost a partnerství. Jak ale „zůstat svůj“, když přibývá projektů i dárců? Organizace hledala systém, který by zvládl různorodou agendu. Salesforce nabízel svou platformu pro neziskové organizace a ADRA oslovila CRM pro neziskovky s žádostí o zavedení systému. Tak začala letitá a úspěšná spolupráce.
Zadání: Přátelsky a profesionálně
Nejvíce si organizace stěžovala na zpracování plateb. „Dříve bylo složité získat informaci o platbě. Standardní cesta přes účetní oddělení trvala tři týdny. Když se dárce zajímal o svou platbu, naše pomalá reakce nepůsobila důvěryhodně,“ vzpomíná fundraiserka Karolína Emanuelová. Přitom tuto informaci potřebuje fundraiser ideálně už ve chvíli, kdy mu dárce zavolá. Neziskovka tedy potřebovala nastavit fundraising, propojit banky a darovací platformy s fundraisingem, a to včetně darů v jiných měnách.
Řešení: automatické procesy a rychlé reporty
Implementace začala základním nastavením fundraisingu. Databáze ukládá všechna data o dárcích včetně dárcovské historie či komunikace na jednom místě bez zbytečného listování a překlikávávání. Funkce lze samozřejmě využít i pro informace k partnerům, dobrovolníkům nebo PR kontaktům. Díky cloudovému řešení sdílí data všichni s přístupem do úložiště. Zjišťování informací a rozhodování se tak urychluje a profesionalizuje. Ušetřenou energii může fundraiser věnovat rozhovoru s dárci.
Následovala integrace automatických procesů, která propojila systém s bankami a darovací platformou Darujme.cz. ADRA dostává dary v CZK i EUR, i s tím si CRM Salesforce poradí.
Neziskovka si pochvaluje také správu kampaní a zejména vyhodnocování odezvy na ně. Díky tomu fundraiser hned ví, která kampaň se povedla a která méně, ať už jde o e-mailing nebo sbírku třeba přes zmiňované Darujme.cz. Práci zefektivňují „drobnosti“, jako například webový formulář k odběru novinek napojený přímo na systém.
Bonus: podpora na dosah
V ADŘE vnímají potřeby různých lidí – je to základ jejich práce. A tak svůj systém často vylepšují, a nejen proto, aby lépe pomáhali, ale také aby organizace šlapala a všichni měli dobrý pocit z dobře odvedené práce. Hojně využívají technickou podporu a školení od CRM pro neziskovky. „Nejvíce oceňuji spolupráci s IT dobrovolníkem Tonym, který nám pomohl s většinou našich požadavků. A že jich nebylo málo. Vzhledem k velikosti naší databáze bych řekla, že supportu není nikdy dost,“ chválí Karolína Emanuelová
Dárců i projektů má ADRA požehnaně. Bez dobře nastaveného CRM systému by nemohla nabízet tak vysokou kvalitu pomoci.