Česká evangelikální aliance je sdružením některých protestantských církví, sborů, farností a neziskových organizací. Nabízí vzdělávání a projekty křesťanským denominacím, sborům a jednotlivcům. Salesforce CRM se ve spolku zaváděl už v roce 2014, ale pořádně ho začali využívat až před třemi lety. Důvod byl jasný: potřeba komunikace se členy, dárci, lektory, účastníky akcí a dobrovolníky, správa různých setkání a v neposlední řadě i financí. Na CRM pro neziskovky oceňují, že zde vždycky najdou pomocnou ruku a vůli hledat cestu k řešení problémů.
Profesionální komunikace – spokojenost na všech stranách
Práce v systému Salesforce Nonprofit Cloud umožňuje organizaci zvládnout široký záběr aktivit a poskytovat kvalitní servis všem svým členům. Organizace využívá také aplikaci na mobilním telefonu. Proto má všechno hned po ruce i na seminářích a konferencích – kontakty, přehledy o účastnících, smlouvy a tak dále.
Společně s CRM pro neziskovky si nastavili platformu tak, aby vyhovovala specifikům církevního prostředí.
Co ČEA oceňuje nejvíc?
Správa členských příspěvků a darů
Program výrazně zjednodušil komunikaci se členy o členských příspěvcích a zvýšil příjem z tohoto segmentu. Neziskovka používá u transakcí analýzu a tak má neustále přehled o podílu darů / grantů / členských příspěvků. Pro účely fundraisingu také reportuje typy dárců: kdo jsou, kvalifikuje je podle vlastních kritérií, důležité je například rozlišení mezi individuálním a kolektivním dárcem. A na kontaktech dárců a účtech organizací vidí kompletní dárcovskou historii.
Úsporu času při administrativě přinesla automatizace některých úkonů: třeba poděkování za první dar či rozesílka potvrzení.
Správa účastníků kurzů, seminářů a konferencí
Kampaně neziskovka využívá při organizaci akcí a meetingů. Díky různým „stavům“ na kampani se snadno sleduje stav přihlášených na akce. CRM také zjednodušuje komunikaci s přednášejícími nebo dobrovolníky. Neziskovka využívá Salesforce doplněk k Gmailu, kde všichni organizátoři akce sledují komunikační vlákna s jednotlivými účastníky a lektory.
Správa grantů a smluv
Administrativa v systému jednoduše sleduje průběh grantu včetně termínů a deadlinů, podobně je tomu u evidence smluv. Není třeba připomínat, že všichni spolupracovníci vidí a zapisují aktuální data ke grantu na jedno jediné místo.
„Komunikace je pro nás klíčová“
„CRM řešení nám umožnilo v době covidu rychle se přizpůsobit ztíženým podmínkách v setkávání. Využili jsme ho totiž na anonymní online hlasování členského shromáždění a Rady ČEA v době covidu. Tato forma rozhodování se stala součástí našich stanov a s úspěchem ji používáme pravidelně,“
dává dobrý tip Jana Macková
Salesforce CRM: řešení pro těžké časy
Nečekaný užitek přinesl Salesforce CRM během covidového období. Česká evangelikální konference dodnes využívá online anonymní hlasování členského shromáždění, přičemž také archivuje jeho průběh včetně výsledků.