V rozpočtu počítejte se Salesforce

Investujte do technologického rozvoje vaší neziskovky 

Máte CRM Salesforce, ale potřebujete jeho nastavení rozšířit? Začínáte a potřebujete školení? Pamatujte na péči o systém už při sestavování rozpočtu na příští rok. Pamatujte, že technologie potřebují růst a vyvíjet se spolu s vaší neziskovkou. A zároveň samotná adopce nezajistí, že si na systém zaměstnanci zvyknou a budou ho správně používat. Připravili jsme vám tipy na vylepšení, které je dobré zahrnout do rozpočtu organizace, a na konci příspěvku jsme vše shrnuli do CRM Salesforce checklistu. Pusťme se do toho!

Máte toho moc? Rozšiřte svůj systém

Fundraising snadno a rychle

Potřebujete našlápnout fundraising? Nainstalujte si plně lokalizovaný česko-slovenský Fundraisingový modul. Aplikace pamatuje na potřeby různých typů neziskovek, od spolků po nadace. Vedle evidence aktivit a úkolů přímo na kontaktech nabízí správu transakcí bez nutnosti kontaktovat ekonomické oddělení, pokročilou segmentaci dárců, hromadnou rozesílku a mnoho dalších výhod. Modul vám specialisté z CRM pro neziskovky snadno rozšíří o další funkce, například různé typy automatizací.

Přehledné a graficky příjemné e-maily

Pokud nejste spokojeni s kulturou e-mailové komunikace vaší neziskovky, nechte si poradit. Zaměřte se na to, co vás nejvíce pálí. Organizace často potřebují vylepšit vzhled zpráv a tak investují do nových šablon, nebo integrují na osvědčené externí aplikace typu SmartEmailing. Výhody užívání obou pomocníků se tak znásobí. K šikovným vychytávkám patří příprava automatických e-mailových notifikací dárcům. Systém pak za vás poděkuje za dar, popřeje ke svátku, nebo třeba k výročí prvního daru.

Eventy: všechny informace na jednom místě

Pořádáte eventy, ale zatím všechno evidujete v ruce, nebo pomocí různorodých nástrojů? Doporučujeme nasazení eventového modulu postaveného na CRM Salesforce. Workshopy, kurzy i velké konference zvládnete s přehledem: modul vás a účastníky provede akcí od registrace po prezenční listiny. Velkou výhodou tohoto rozšíření je propojení s vaší stávající databází kontaktů. 

Práce s klienty v sociálních službách

Potřebujete evidovat informace o klientech, uchovávat jejich dokumentaci, mít přehled o intervencích a užitých službách? Pak se nabízí rozšíření systému o funkce, které vám otevřou možnost uceleného pohledu na každého příjemce pomoci ve vaší péči. Toto rozšíření nabízí i CRM pro neziskovky.

Dostaňte maximum ze současného stavu

I u Salesforce platí filosofický rozdíl mezi „mít“ a „být“. Samotným zavedením systému do organizace ještě nevzniká stav vnitřní spokojenosti a harmonie. K tomu je systém třeba poznat, „osahat“ si ho, objevovat ho, maximálně využívat a přizpůsobovat v čase. Proto doporučujeme v rozpočtu pamatovat na tyto položky:

  • Školení zaměstnanců – CRM pro neziskovky nabízí on-line semináře několikrát za měsíc. Akce může probíhat i přímo ve vaší neziskovce na téma, které si vyberete.
  • Využívejte reporting – Systém zahrnuje možnost vytvářet a sdílet analýzy, aniž byste museli informace exportovat. Využíváte ji? A znáte pokročilý nástroj Report Builder? Seznamte s možnostmi a použijte data k rozvoji organizace.
  • Příprava dokumentace pro práci s CRM systémem – V dnešní době si velmi dobře uvědomujeme, jak důležité je předávání informací a zastupitelnost. I u Salesforce platí, že předaná zkušenost má mnohonásobnou hodnotu. 
  • Audit nastavení Salesforce – Používáte-li systém už nějaký čas, doporučíme vám úpravy a vylepšení, která zohlední rozvoj vaší organizace v jednotlivých oblastech vaší práce.
  • Konzultace k chystaným změnám a rozvoji systému se vždycky vyplatí, protože vám poskytne pohled z venku a možná otevře cesty, o jejichž existenci jste neměli tušení.

Automatizujte

Mnoho rutinních činností za vás a vaše kolegy udělá automatizace. Salesforce s ní počítá už ve svém základu, je tedy možné ji kdykoliv nasadit. Neziskovky nejčastěji realizují propojení s bankou, jelikož pak příchozí dary vidíte přímo na kontaktech a kampaních v Salesforce. Dalšími oblíbenými oblastmi jsou automatizace smluv. Software umožňuje nejen spolupráci všech zúčastněných na jednom dokumentu, ale také eviduje a připomíná závazky, které z těchto listin plynou. Podobně pomáhá i automatizace správy specifických darů, typicky závětí.

Mezi pokročilou práci se systémy patří datová analýza, která vám umožní vysledovat vzorce v chování dárců, odhalit chyby ve vašich postupech, predikovat vývoj či najít ty nejlepší postupy. Pokud se nemůžete hnout z místa, nebo naopak plánujete další rozvoj organizace, tato položka rozpočtu patří mezi vaše must have.

Zjednodušte práci i dárcovskou zkušenost

Dárcům i sobě můžete pomoci jednoduchými změnami ve vaší komunikaci. Jaké možnosti máte?

Každá neziskovka už nějaký ten rok řeší GDPR. Nechat to na dárci: to je nejsnazší způsob, jak se s touto povinností vyrovnat. S touto myšlenkou nabízí CRM pro neziskovky aplikaci GDPR. Úpravy komunikačních preferencí si řeší každý za sebe a vám se změny propíší do systému. 

Dárcovskou zkušenost zlepšíte také implementací dotazníků, systému pro petice nebo darovacích formulářů. Pravděpodobně jste slyšeli o integraci na české či slovenské Darujme, méně známá pak je možnost přeshraničního dárcovství pomocí donation pages na míru.

Při sestavování rozpočtu pro rok 2025 vám přejeme moudrá rozhodnutí a šťastnou ruku. S naceněním jednotlivých položek vám rádi pomůžeme.

Zjednodušte práci i dárcovskou zkušenost

  • Fundraisingový modul
  • Rozvoj e-mailingu (šablony, SmartEmailing, notifikace)
  • Nasazení eventového modulu
  • Práce s klienty v sociálních službách
  • Školení zaměstnanců
  • Reporting
  • Příprava dokumentace pro práci se systémem
  • Audit nastavení Salesforce
  • Konzultace k chystaným změnám a rozvoji systému
  • Automatizace smluv
  • Automatizace správy dárů, například závětí
  • Datová analýza
  • Komunikační preference na webu (GDPR)
  • Dotazníky
  • Donation pages / darovací formuláře
  • Integrace na systém pro petice